Een jaarlijks themajaar draagt bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van de gemeente Meierijstad. Daarnaast zorgt een themajaar voor extra reuring en programmering en kunnen specifieke doelgroepen worden aangesproken. Eerder was dat aan de orde met het We Are Foodjaar, in 2019/2020 is het thema 75 jaar Herdenken & Bevrijden en in 2020 is de landschapstriënnale aan de orde. Daarbij sluiten we aan bij het provinciale thema water in 2020. Bij alle themajaren is citymarketing intensief betrokken.
5.8.4 Themajaren marketing |
---|
Toelichting: |
Vanuit citymarketing is deelgenomen aan de projectteams rond het themajaar Bevrijden & Herdenken en de landschapstriënnale. Helaas zijn door Covid-19 een aantal activiteiten in het kader van 75 jaar Herdenken & Bevrijden geschrapt of verplaatst. De landschapstriënnale - met als thema ‘Brabantse Beekdalen’ – is verplaatst naar 2021. De voorbereidende werkzaamheden, zoals het optuigen van een projectgroep, het ophalen en uitwerken van ideeën en het lanceren van de website, hebben wel plaatsgehad. |